Jelenlegi hely

Így fogd a súlyemelő rudat!

Figyelmeztető üzenet

The subscription service is currently unavailable. Please try again later.

Hibaüzenet

  • Notice: Trying to get property of non-object mailchimp_signup_subscribe_form() függvényben (/var/www/clients/client84/web100/web/sites/all/modules/mailchimp/modules/mailchimp_signup/mailchimp_signup.module 364 sor).
  • Notice: Undefined index: gdpr_consent mailchimp_signup_subscribe_form() függvényben (/var/www/clients/client84/web100/web/sites/all/modules/mailchimp/modules/mailchimp_signup/mailchimp_signup.module 380 sor).

A sima fogással el lehet vegetálni egy darabig, de egy idő után azon kapod majd magad, hogy már egy jó ideje megakadtál egy adott súlyon. A sima fogás sosem lesz elég erős az igazán nagy súlyokhoz. Még egy relatív erős fogóerő sem lesz elég, hiszen a sima fogás sosem lesz annyira szoros! Úgy fogod érezni, hogy kicsúszik a rúd, és gyenge vagy az adott teher elemeléséhez.

HOOK GRIP - ALÁFOGÁS

A súlyemelők által használt fogás. A hook grip során a hüvelykujj behajlik a szomszéd ujjak alá (mutató és a gyűrűsujj alá), melyek felülről ráfognak a hüvelykujjra.

Ez sokkal erősebb fogás a sima fogással szemben. Hátránya, hogy fájdalmasnak érezheted.

Szóval először szokatlan lesz, talán úgy érzed, hogy soha a büdös életben nem tudsz így nagy súlyokat majd felemelni… de aztán pár alkalom, és lassan meg fogod szokni. Az agyad sokkal biztonságosabbnak fogja ezt a fogást értékelni, így nem fog a fejlődésed egy bizonyos szintnél beragadni – mint mondjuk a sima fogás esetén. Ne feledd, erőnövelésnél elsősorban nem az izmaidat edzed, hanem a központi idegrendszered!

Elsőként mindenképp üres rúdon próbáld ki a fogást, és fokozatosan növeld így a terhelést!

Előnyei:

  • nem okoz olyan asszimmetriát a háti izomzatban, mint a felemás fogás (egyik tenyér előre, másik hátranéz)
  • sokkal jobban tudsz magára a mozdulatra koncentrálni, nem pedig a fogásra, hogy ki ne csússzon a rúd a kezedből
  • súlyemelésnél (lökés, szakítás) csak ezzel a módszerrel tudod megfelelően gyorsítani a rudat földről felvéve, anélkül, hogy meglazulna a fogásod

Tippek:

  • elsőként mindenképp üres rúdon próbáld ki a fogást, és fokozatosan növeld így a terhelést, ha meg akarod szokni ezt a fajta érzést, akkor használj mindenhez hook gripet a hétköznapi életben: biciklizés, bevásárlószatyor cipelés
  • ne akard túl sokat „ziázni” a kezed már az elején, kisebb súlyoknál, hogy igenis rá legyen kényszerítve a fogásod az erős szorításra
  • nagyobb súlyoknál próbáld körberagasztani a hüvelykujjad egy elasztikus tapasszal, ha már nagyon elviselhetetlen lenne a fájdalom, ez megvédi jobban a ránehezedő nyomástól, vagy a bőr felszakadásától

Sok sikert!