Jelenlegi hely

Hiba a derék hengerezése?

Figyelmeztető üzenet

The subscription service is currently unavailable. Please try again later.

Hibaüzenet

  • Notice: Trying to get property of non-object mailchimp_signup_subscribe_form() függvényben (/var/www/clients/client84/web100/web/sites/all/modules/mailchimp/modules/mailchimp_signup/mailchimp_signup.module 364 sor).
  • Notice: Undefined index: gdpr_consent mailchimp_signup_subscribe_form() függvényben (/var/www/clients/client84/web100/web/sites/all/modules/mailchimp/modules/mailchimp_signup/mailchimp_signup.module 380 sor).

Szoktad hengerezni a derekadat, ha egy keményebb WOD után úgy érzed, hogy nagyon ”be van állva”?

Ha igen, akkor többé NE TEDD!

Miért?

Mert a gerincoszlop lumbális (deréktáji) szakaszán nincs semmi, a gerincmerevítő izmokon kívül, ami megvédené a csigolyáidat a testsúlyod okozta nyomástól, amikor a hengerrel a derekad környéken dolgozol. Szemben a felsőháti szakasszal, ahol a lapockák és az azt körülvevő izmok (trapézizom, rotátorköpeny, stb.) védik a felső háti gerincet, tehát azon a részen nyugodtan dolgozz, de ott sem többet, mint 20-30 másodpercet ugyanazon az érzékeny ponton. Addig menj lefelé a gerincoszlopon, amíg az utolsó bordákat el nem éred, és ott állj meg, vagy újra haladj felfelé. Ha gyakran beáll a derekad, akkor a probléma nagy valószínűséggel az azt támogató nagyobb izmok merevségével (combhajlító, combfeszítő, csípőhorpasz) vagy inaktív állapotával (”alvó” farizmok) lesz. Tehát ezekre az izmokra végezz rendszeresen nyújtó és aktiváló gyakorlatokat, és ne a derekad akard hengerezni, és kárt tenni benne, főleg, ha már volt korábbi deréktáji fájdalmad bármilyen okból kifolyólag. Miközben a derekad hengerezed, a ránehezedő nyomástól a deréktáji gerincmerevítő izmok védekező mechanizmusa megfeszülést eredményez, tehát a már merev izmokat még merevebbé teszed!

Hengerezz, de csak okosan! :)