Jelenlegi hely

Beeső térd orvoslása

Figyelmeztető üzenet

The subscription service is currently unavailable. Please try again later.

Hibaüzenet

  • Notice: Trying to get property of non-object mailchimp_signup_subscribe_form() függvényben (/var/www/clients/client84/web100/web/sites/all/modules/mailchimp/modules/mailchimp_signup/mailchimp_signup.module 364 sor).
  • Notice: Undefined index: gdpr_consent mailchimp_signup_subscribe_form() függvényben (/var/www/clients/client84/web100/web/sites/all/modules/mailchimp/modules/mailchimp_signup/mailchimp_signup.module 380 sor).

Ez a téma kezdőtől a versenyzőkig mindenkit egyaránt érint. Ha helyesen szeretnél guggolni saját testsúllyal, vagy nagyobb súlyokat akarsz megmozgatni, akkor fontold meg ezt a pár tippet, hogy a minimálisra csökkentsd a sérülés lehetőségét és maximális hatékonyságot érj el az edzéseken.

Guggolásnál a beeső térd problémája nem feltétlen a mobilitás hiányából adódik, és nem is a kóros bokasüllyedés vagy a lúdtalp idézi elő.
Leggyakoribb eset, hogy a csípőt körülvevő izmok gyengék, és nem támogatják a testsúlyt. Ilyenkor a súly a térdre nehezedik, és ez befelé kényszeríti őket. A térd meghajlik, és átveszi a terhelést. 

A problémát a következőképpen orvosolhatod:

  • középső farizmok (gluteus medius) rendszeres edzése, aktiválása: gumiszalaggal egy X-et képezve oldalazva lépegetsz, csipőszéles es vállszéles terpesz váltakozik, mellkas kiemel, lapocka zár, láb enyhén rogyasztva

edzés előtt: 3-4 sorozat x 5m mindkét iranyba

  • neuromuszkuláris tréning (megtanítod az agyban a központi idegrendszernek, hogyan korrigálja a helytelen mozgásmintát azzal, hogy a térdet egy gumiszalaggal tudatosan a rossz mozgástartományba kényszeríted, és az agyad automatikusan korrigálja azt), FONTOS, hogy a térd követi a lábfej vonalát az egylábas munka során (pisztoly guggolás és progressziói)

edzés előtt/után: 3 sorozat x 12 ismétlés/láb

  •  combhajlító izom edzése, aktiválása (hátsó mozgáslánc további erősítése)

edzés előtt: 3x20 ismétlés

  • féloldalas comb abdukció (combtávolító izom = középső farizom aktiválása)

2 sorozat x 10-12 ismétlés/láb

Csakis a rendszeresség vezet eredményre! Munkára fel!