Jelenlegi hely

6 dolog, amit egy jó CrossFitter nem csinál

A CrossFitnek is lehet/van sötét oldala, olyan irány, amelyre nem kell elindulni, olyan rossz szokások, amelyeknek nem szabad engedni. Maradj jó CrossFitter, és kerüld el az alábbi 6 dolgot ennek érdekében:

1.) NE ... próbálkozz a kippingben végzett elemekkel, amíg a strict alapok nem mennek. Először fel kell építeni szigorúan a különféle gimnasztikai mozgásokhoz szükséges erőt, és csak akkor pörgetni a pillangót például, ha már nem okoz gondot szabályosan végrehajtani jó pár ismétlést, lendület nélkül is.

2.) NE ... csalj! Lehet, hogy úgy gondolod, nem kell teljesen felegyenesedned burpee-nél, és az úgyis jó. Lehet, hogy "véletlenül" elszámolod az ismétléseket a wod-ban, vagy lecsalsz néhány métert a futásnál, esetleg megkurtítod az idődet pár másodperccel. Soha ne tedd ezt, másoknak és magadnak is hazudsz. Plusz abszolút sportszerűtlen akkor is, ha csak egyetlen ismétlést lógsz el, míg a többiek valamennyit megcsinálják.

3.) NE ... várj PR-t minden edzésen. A CrossFittel sok szép eredményt elérhetsz, és valóban rövid idő alatt egyre jobb lehetsz, de ez a sport nem egy PR gyár. Inkább azon munkálkodj, hogy tökéletesítsd a technikádat, hogy javíts az állóképességeden, mobilitásodon, és csak időközönként presszionáld magad új rekordok döntésével. 

4.) NE ... hagyd figyelmen kívül a minőségi étkezés és a pihenés fontosságát. A megterhelő edzések után regenerálódni kell, amihez elengedhetetlen a sok hasznos tápanyag, és az elegendő pihenés. A cukrok, túldolgozott élelmiszerek, alkohol elhagyása (vagy legalább mérséklése), és minőségi fehérjék, szénhidrátok és jó zsírok bevitele nagyon fontos, ahogy a napi legalább 7 és fél óra alvás is.

5.) NE ... hozz negatív hangulatot a boxba. Mindig próbálj pozitívan az edzésekre jönni, hagyd kint a gondokat. Ne terheld edzéstársaidat a problémáiddal, próbálj jó hatással lenni másokra, az neked is jót fog tenni.

6.) NE ... hasonlítsd össze magad másokkal! Semmikor! Rengetegszer elhangzik, azért, mert nagyon fontos, és hajlamosak vagyunk elfelejteni: csak te számítasz, a te céljaid, a te motivációd, a te fejlődésed! Mindegy, hogy másokon mit látsz vagy mások mit mondanak.