Jelenlegi hely

Hat súlyemelő tanítás Klokovtól

Dmitry Klokov súlyemelő bajnok szeptember 7-én súlyemelő szemináriumot tart Budapesten, a CrossFit Újbudában! Még jelentkezhetsz a link alatt:

https://neverstopgrindin.com/collections/klokov-seminars/products/crossf...

Addig pedig elöljáróban felidézünk 6 súlyemelő tanítást Klokovtól.

1.)

A sorozatok, ismétlések, százalékok nem mindig fontosak. Ezeknek nem kell túl nagy jelentőséget tulajdonítani, mert vannak napok, amikor jól érzed magad, érzed magadban az erőt. Ilyenkor Jöhetnek a nehezebb súlyok, és beleteszel mindent, amit tudsz. Más napokon viszont nem vagy a toppon, na ezeket a napokat könnyebbé kell tenned, lecsökkenteni a súlyt, sorozatot, akár az ismétlést is, és a technikai kivitelezésre összpontosítani.

2.)

A technika a fő! Ha túl nehéz a súly ahhoz, hogy hibátlan kivitelezéssel mozgasd meg, vissza kell venned belőle, akár jelentősen. Nem az a lényeg, hogy minél nagyobb tömeget mozgass meg. Legalábbis nem a helyes, biztonságos technika rovására. Vannak napok, amikor ugyan erősnek érzed magad, de nem tudsz kellően koncentrálni, ilyenkor is lejjebb kell szerelned a bart, mert magas a sérülés kockázata.

 3.)

Regeneráció, regeneráció, regeneráció. Nagyon fontos. Ne csak a heti kötelező edzésszámot iktasd be az időrendedbe, hanem a szükséges regenerációs tevékenységeket is. Hengerezz, szaunázz, és járj sportmasszázsra rendszeresen, emellett a naponta elegendő alvásra is legyen gondod.

4.)

Az étrend kulcsfontosságú. Jobb egész éven át tartani egy ideálisan beállított étrendet, és egy bizonyos fokú zsírmentességet, mint mondjuk esetleg verseny előtti időszakban (súlyemelő versenyekre gondolunk) kapkodni a befogyasztással, vízhajtással. A dehidratálás hatására gyengülnek a szalagok, inak, és egyszerűen nehezebb jó teljesítményt hozni.

5.)

Fontos a mentális szilárdság elérése, és a hosszú távú célok követése. Ne engedd szem elől a célod. Klokov gyakran példaként említi az olimpiai játékokat, hogy 4 évente rendezik meg. 4 év alatt rengeteg minden történhet egy sportolóval, de nekik szikla szilárdan dolgozniuk kell a céljaikért ez alatt a hosszú idő alatt, eltántoríthatatlanul. A fókusz kulcsfontosságú a sportolónak. A súlyemelőnek is.

6.)

Elkezdeni sosem könnyű. Ne is számíts arra, hogy leányálom lesz súlyemelő próbálkozásaid kezdete. Időre és rengeteg tanulásra, fejlesztésre van szükség, egyensúlyra gyorsaság és erő között. Ha gyors vagy, de nem elég erős, nem fogsz tudni emelni. Ha erős vagy, de nem gyors, nem fogsz tudni emelni. Erő-és technikafejlesztés minden mennyiségben. Ne várj hamar csodákat.